Oferta

Originea dramei baroce germane

36,61lei 30,50lei

Autor: Walter Benjamin
Traducere: Maria-Magdalena Anghelescu, Lorin Ghiman şi George State
Revizie, unificare terminologică și note: Maria-Magdalena Anghelescu
Prefață: Ioan Pop-Curșeu
260 pagini

© Suhrkamp Verlag, 1974
© TACT, 2010, pentru versiunea în limba română
© of the translation: S. Fischer Foundation by order of TRADUKI

Cod Produs: 489 Categorie:
Editura: Editura Tact
ID Produs 4536

Descriere

Concepută în 1916, redactată în 1925 şi publicată în 1928, Originea dramei baroce germane este considerată astăzi cea mai reprezentativă lucrare a unui gânditor inclasabil, interesat deopotrivă de istorie şi de suprarealism, de marxism şi de mistică, de idealism şi de fotografie. Lucrarea debutează cu un „Prolog epistemo-critic”, o adevărată teorie a Ideei operei de artă ca aprehendar istoricizată, şi continuă cu investigarea în două părţi – „Dramă barocă şi tragedie” şi „Alegorie şi dramă barocă” – a naturii artei baroce din secolele al XVI-lea şi al XVII-lea. Analizând în profunzime teatrul de limbă germană din perioada respectivă, raportându-se la arta lui Shakespeare sau Calderón, comentând teoriile estetice ale lui Friedrich Nietzsche sau Aby Warburg, Walter Benjamin scoate la iveală originalitatea şi particularităţile genului „Trauerspiel” (dramă barocă), diferit atât de tragedia antică, cât şi de cea modernă, interpretându-l ca un salt al mitologiei în istorie.

 

Despre autor

Walter Benjamin (1892-1940), scriitor şi filosof german. A studiat filosofia în Germania, la universităţile din Freiburg şi Berlin, şi în Elveţia, la universitatea din Berna, unde a obţinut doctoratul cu o teză despre conceptul de critică de artă în romantismul german. După o încercare eşuată de a obţine o catedră universitară cu lucrarea despre originea dramei baroce germane, a continuat să trăiască ca eseist, critic literar şi traducător liber profesionist la Heidelberg şi Berlin. În 1933 a emigrat la Paris. Refugiindu-se din faţa trupelor germane, s-a sinucis în 1940 la graniţa dintre Franţa şi Spania.

Lucrări principale:

Begriff der Kunstkritik in der deutschen Romantik [Conceptul de critică de artă în romantismul german] (1920), Zur Kritik der Gewalt [ed. rom.: Critica violenţei, 2004] (1921),
Die Aufgabe des Übersetzers [Sarcina traducătorului] (1923),
Einbahnstraße [Stradă cu sens unic] (1928),
Ursprung des deutschen Trauerspiels [ed. rom.: Originea dramei baroce germane, Editura Tact, Cluj, 2010] (1928),
Das Kunstwerk im Zeitalter seiner technischen Reproduzierbarkeit [Opera de artă în epoca reproductibilităţii sale tehnice] (1936),
Über den Begriff der Geschichte [Despre conceptul de istorie] (1939).

Recenzii

Nu există încă recenzii.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Originea dramei baroce germane”

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ați putea dori, de asemenea…